Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

zondag 5 maart 2017

Don't waste time

Don’t waste time!

Ik blijf mijn inspiratie halen uit songteksten de laatste tijd!  Dit keer werd ik geïnspireerd door ‘Knights of Cydonia’ door Muse.



Deze artikels uit de winkel heb ik gebruikt om deze pagina te creëren.



We starten door onze ondergrond een laagje zwarte gesso te geven.  Het is een beetje gek, en misschien beangstigend om met zwarte gesso te werken…  Geef het een kans, het zal je kleuren nog meer doen schitteren dan wit!
Voor de fun heb ik de randjes wit gelaten.  Daar zie je achteraf niets meer van, maar ik wou het eerder vlot dan ‘binnen de lijntjes’.  Op het zelfde elan heb ik een beetje drupjes blauwe Distress Paint verspreid over de -droge- gesso.  Deze heb ik verspreid met mijn brayer.  Ik had nog wat restjes papier over van mijn ‘Wild at Heart’ projectje, die heb ik meteen opgeruimd door ze met gel medium van Prima in mijn journal te plakken.   Om alle laagjes uniformiteit te geven heb ik opnieuw wat Distress Paint verspreid met de brayer en hier en daar wat gelato’s verspreid met mijn vinger.  De kleuren die ik gebruikt heb zijn: snow cone en aqua dolce.





Omdat het stukje tekst over ‘tijd’ gaat, heb ik al mijn spulletjes die dat thema hebben verzameld.  Ik moet toch wat met tijd hebben, want ik beseft niet hoeveel stempels, dies, stencils ect.  Ik heb met klokken/raderwerk/wijzers etc!



Ik heb wat moeite gehad met de stencils mooi zichtbaar te krijgen op mijn toch wel donkere achtergrond.  Ik heb gebruik gemaakt van white linnen Dylusions spray, turqoise Dylusions paint en witte gesso vermengd met gilding wax voor een bijzonder dimensioneel effect!  De stencils en het masker zijn allen van Tim Holtz.




Om focuspunten te geven aan mijn pagina heb ik met een Tim Holtz texture fade embossing folder bloemharten gecreëerd.  Tegelijk zijn het, uiteraard, klokken!  De bloemblaadjes heb ik uitgeponst en geinkt.   De steeltjes van de bloemen heb ik met washitape gemaakt.  Die heb ik voor de zekerheid ook met gel medium vastgemaakt.  Wanneer je alles een laagje vernis geeft met het gel medium, kan je gebruik maken van je Pitt pennen (Faber Castell) om schaduw, en dus ook diepte, aan te brengen.
De kers op de taart zijn wat (oeroude) letterstickertjes en wat spetters gemaakt met Dylusions White Linnen en blauwe glitter spray.




Groetjes,
Krisje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten