Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

woensdag 13 april 2016

Scrappen na de Finnabair workshop

Hoi iedereen,

Ik heb deelgenomen aan de workshop van Finnabair. Zowel de scrap als het album.
Wat was dit leuk om te doen. Helemaal mijn ding.

Als ik aan een layout begin heb ik de neiging om te veel na te denken.
Waar wil ik dit? Waar moet dat? Wat kan hier nog?

Het moeilijke van deze workshop was om dit achterwegen te laten.
Niet nadenken , maar doen. Niet eerst alles schikken, gewoon plakken.
Het is me gelukt. En ik had meteen de smaak te pakken.
Natuurlijk wil je dan thuis ook aan de slag.

Vandaag toon ik jullie wat ik met al die inspiratie gedaan heb.




Het papier is van My mind's eye. Eigenlijk is het niet zo belangrijk wat je kiest.
Je bewerkt het namelijk toch met gesso, modeling paste, verf, … Er blijft niet veel meer van over.

Neem twee vellen designpapier. Het ene snijd je iets kleiner als het andere. Plak deze op elkaar.
Waarom 2? Dit is steviger. Je werkt namelijk met allemaal natte producten op je papier.

Je bewerkt allereerst je pagina met gesso.

De randjes zijn bewerkt met gathered twigs distress inkt.

De modeling paste is aangebracht over de stencil Harlequin van Tim Holtz.

De embelishments zijn van Prima Marketing. Dit was de overschot van de workshop.

Ik gebruikte distress spray stain in de de kleuren Cracked Pistachio en Twisted Lemon.
Om het geheel een glans te geven gebruikte ik ook nog Perfect Pearls mists in de kleur Bronze.

De naam Laureen is gevormd met "alpha & word" stickers van MME.

Het tekststempeltje op de achtergrond is van Prima.

De embellishments zijn behandeld met gesso en op kleur gebracht met acryl paint Opal Magic in de kleur Green-Gold.

Ik heb hier en daar nog een stempeltje van MME "Find your wings and fly" gebruikt.

De randjes van de ruiten uit de stencil zijn geaccentueerd met een Distress crayon in de kleur Vintage Photo.

Ter afwerking heb ik hier en daar micobeads in de kleur copper van Finnabair gebruikt.
En hier en daar zit wat Bronze Crushed glass glitter van Stampendous.

Hopelijk kan ik jullie aanzetten om dit ook een keer te proberen.
Het is zo leuk om te doen.

Vele groetjes,
Sofie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten