Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

maandag 15 mei 2017

1 stempel 3 technieken

Hallo allemaal,
















Ik dacht, laat ik mezelf - en de andere lezers van de Cart 'n Scrap Art blog- eens uitdagen....  Ik heb een zwak voor stempels.  En voor inkt.  En voor markers...  Kortom, ziek in het zelfde bedje als de gemiddelde crafter.  Met deze blogpost wil ik jullie uitdagen om een stempel te kiezen uit jullie collectie, en deze via drie verschillende technieken/tools/manieren te gebruiken.

Er zijn duizenden technieken, en inspiratie genoeg op youtube en Pinterest (limiteer je tot het vinden van één techniek en probeer die meteen uit, anders riskeer je al je crea-tijd te verliezen op het net!).  Ik ging aan de slag met deze super mooie en veelzijdige achtergrond stempel van My favorite things: BG floral fantasy background.

1. Faux Batik met Distress Inkt 

Ah Distress, toch een van die onmisbare artikelen in elke hobbystash - als je het mij vraagt tenminste.  Dit is een techniek die ik even van onder het stof moest halen.  
Kies een viertal kleurtjes uit en ga aan de slag met een blending tool.  Wanneer je achtergrond volledig verzadigd is met inkt, neem je jouw stempel bij de hand.  Voor deze techniek neem je best een achtergrond stempel waarmee je heel je werkstuk in een keer kan bestempelen.  Neem een mini mister gevuld met water en verstuif het lichtjes over je stempel tot hij glanzend nat is.  Stempel af.  Als je dat wil, kan je ook wat water in je hand verstuiven en deze spatjes-gewijs verspreiden over je werkstuk.  Wanneer je dan met een stukje keukenrol het vocht afneemt, zie je jouw stempelafdruk verschijnen.  Het is een heel subtiel effect, maar wel fijn.  Je kan uiteraard ook eerst je afdruk maken met Versamark en embossen om daarna te gaan inkten.  Dat maakt het contrast groter.  Maar ik wou graag die batik techniek eens uittesten. 
Ik heb daarna gebruik gemaakt van dezelfde tinten Distress om een Altenew watercolor flower te maken en uit te stanzen als accent.  De wens is er eentje van Cart 'n Scrap Art zelf. 

2.  No line watercoloring met Spectrum Noir Aqua markers
Bij No Line Watercoloring is het de bedoeling dat je start met een afbeelding in een neutrale kleur, die je dan via aquarel technieken gaat inkleuren. 
Ik ben gestart met een gestempelde afbeelding in scattered straw distress inkt.  Belangrijk daarbij is, dat je Distress oplost wanneer het in contact komt met water.  Dus ook met de water in de Spectrum Aqua markers.  Op die manier 'verdwijnen' je lijnen automatisch.  Om in te kleuren heb ik de inkt uit de stiften op een clear blok aangebracht, en dit gebruikt als een pallet.  Met een aquarel penseel ben ik dan aan de slag gegaan om de kleur aan te brengen en te vervagen.  Wie de stappen wil zien, kan terecht op mijn instagram account (@tordoirkrisje) 

3. Gelato's! 
Voor de kleurcombinatie van deze kaart ben ik te rade gegaan bij de Art Deco.  Ik vond het luxueuze goud en het diepe rood in contrast met het zwart echt een topper.  Ik heb de stempelafdruk met Versamark gemaakt, en heb gebruik gemaakt van zwart embossingpoeder. Daarna is het een beetje mikken, afgaand op de afbeelding, waar je een beetje van jouw gelato aanbrengt.  Dan is het een kwestie van uitsmeren met je vingers en een beetje binnen de lijntjes blijven.  Op sommige plekken heb ik nog wat rode Pitt Artist Pens gebruikt om wat meer diepte te creëren.   Ik heb het werkje in drie panelen gesneden en heb deze op een zwarte mat en een kraft/goudkleurige kaart aangebracht.  Het stickertje met de wens is van 7 Dots Studios.  

Al deze kaarten kunnen jullie in de winkel te Emblem in het echt bestuderen.  Ik hoop dat jullie de uitdaging aangaan, en jullie creativiteit tonen op de facebookgroep! 

Veel plezier :-) 
Krisje 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten