Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

maandag 1 mei 2017

Gelli plate in de art journal: tissue paper maken
















Hallo iedereen,

Ik kreeg enorm veel inspiratie door van een filmpje van Birgit Koopsen op istagram.  Ze gebruikte haar Geli Plate om tissue paper te voorzien van prachtig felle kleuren.  Op die manier creëerde ze een achtergrond voor een journalpagina.    Op naar onze Geli Plate!

Ik kreeg het liedje ‘Goud’ van Bazart niet uit mijn hoofd, en besloot dit als inspiratie voor de voorgrond te gebruiken. 



















Ga aan de slag met verf op je Geli plate!  Ik gebruikte mijn Dylusions Paints, niets dat daar tegenop kan kwestie van felle kleuren.  Grijp een aantal stencils, texture tools en zorg ervoor dat je genoeg velletjes creëert om je achtergrond vol te plakken.  Een beetje overlap zorgt voor leuke trompe l’oeil effecten.  Lijm al je velletjes op je achtergrond met Soft Gel van Prima.  Terwijl alles aan het drogen was, heb ik twee figuurtjes gemaakt van Prima popjes.  Het ene werd een engel, het ander een duiveltje.  Ze kreeg van mij een jetpack op de rug aangemeten, om snel naar de hel te geraken. Ik heb hen gestempeld op ‘ledger paper’, het lijkt op heel oud papier uit een schrift.  Je vindt zo’n vellen bv. in de 7 Dots Studios papierlijnen.  Nadien kleurde ik ze in met distress markers.    De vleugels van de engel zijn een heel oude stempel van Tim Holtz, embost met wit embossingpoeder.

Als de Soft Gel droog is, kan je over je achtergrond gaan stencillen.  Ik gebruikte hiervoor de cut’n dry foam blending tools van Ranger.  Opgelet, je hebt echt maar een heel klein beetje Dylusions Paints nodig om te stencillen.  Werk eerst je verf in je foam op bv. een caft sheet.  Gebruik dezelfde kleuren die je hebt gebruikt bij het gelli platen, om eenheid te creëren.  
















Ik koos ervoor om de titel snel te maken, met een combinatie van handlettering en stempelen.  Hiervoor gebruikte ik mijn Pitt pennen van Faber Castel, en archival zwarte inkt.

Groetjes van Krisje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten