Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

dinsdag 24 april 2018

MFT Babykaartje

Hallo iedereen,


wat vinden jullie van volgend kaartje :

Het is een vrij sober kaartje, waarvan je makkelijk een voorraadje kan maken voor meisje/jongen/neutraal.  Je stans eerst alles uit.  Dan stempel je met de Misti of een andere stempelhulp de tekst, telkens op dezelfde plaats (ik heb 'm nog heat embosst met WOW clear gloss).  Vervolgens plak je de verschillende elementen (al dan niet verhoogd met foamtape) op je basiskaart.




Ik gebruikte fluweelpapier en maakte de basiskaart met Amerikaanse maten 4 1/4 inch x 5 1/2 inch.  Dit pas nog perfect in een Belgische standaard enveloppe.  Ik gebruik meestal deze maten omdat de basis mallen van My Favorite Things en Lawn Fawn ook in inches zijn.  En met mijn Tonic guillotine is dit ook heel makkelijk te snijden (kwestie van gewoonte).

Het design papiertje dat ik gebruikte is uit een MFT paperpadje. De sterretjes, het hartje en de kapstok zijn uitgestanst uit een bijpassend restje cardstock.

De mallen die ik gebruikte :

  • Lawn Fawn Inside-Out Stitched Rectangles
  • My Favorite Things Inside-out Stitched Rounded Rectangles
  • My Favorite Things Stitched Square Scallop Frames
  • My Favorite Things Bundle of Baby Clothes
Moesten deze mallen niet meer voorradig zijn, kan je ze steeds bestellen.

De tekst stempel : My Favorite Things Welcome Baby (nog aanwezig in de winkel), heel mooi te combineren bij de Baby Clothes malletjes. 




Ter afwerking gebruikte ik ook nog enkele Nuvo Drops.
Als foamtape heb ik zoals altijd de grote rol Scotch foamtape gebruikt.  Wel wat prijziger dan andere  foamtape, maar zoveel beter van kwaliteit.  Voor het vierkante frame op te plakken moest ik bijvoorbeeld maar een hele dunne strook hebben en met deze tape is het knippen veel makkelijker.  Zeker ook voor shakers is hij super omdat hij NIET plakt aan de zijkant.

Ik heb afgelopen weekend gelijk een roze en blauwe versie gemaakt.  De blauwe versie kan je ook in de winkel bekijken.

Creatieve groetjes van Marijke.

1 opmerking: