Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 15 februari 2018

Color layering Hydrangea

Kiekeboe!

Vandaag heb ik, Isabelle terug de eer om jullie op mijn manier te inspireren.
Het idee kwam om eens met een bloem te werken en niet zomaar één, nee nee, met een mooie hortensia!


Dit setje is van Hero Arts Color Layering Hydrangea en werkt heel prettig.
Ik begon met het stempelen met de volle stempel en gebruikte daarvoor een lichte kleur van Memento: Lulu Lavender. Daarna stempelde ik nogmaals deze stempel op een masking papiertje en stanste die uit met de bijhorende mal
Voor de tweede laag, deze keer de detail laag gebruikte ik van Memento: Grape Jelly.  Je stempelt die er mooi over.
Nu komt het masking papiertje over de bloem en kan je de blaadjes stempelen zodat de bloem wat meer 3d effect krijgt.  
Voor de blaadjes gebruikte ik terug Memento inkten, deze waren van licht naar donker:
New sprout
Pistachio
Bamboo Leaves
Om de achtergrond toch een beetje te vullen stempelde ik de detail laag nog wat boven de bloem met Memento: Desert Sand.
De paarse hortensia gaf ik nog wat meer diepte door met een wit potlood de kernen te accentueren en te verlengen.
Daarna kreeg hij een laagje Spectrum Noir Clear glitter.
De kernen gaf ik een drupje van de Nuvo Drops: morning dew ( die heeft een mooie subtiele glans).

De bloem sneed ik voor een stukje uit met de mal, en maakte dan met m'n t ruler de boord af.



Het tekstje komt ook uit het stempel setje.
De drie druppeltjes links van het tekstje zijn stickles gold.
Een laagje foam onder het paneeltje.

De basis van mijn kaart is gemaakt met fantastische papier van Crafters Companion: Matt Black Cardstock, heel stevig papier, zal om mee te werken, te koop in de winkel.


Het gouden boordje die je ziet is: Vaessen zelf klevende cardstock, Gold! Heel tof papier, bestaat in heel wat kleurtjes, ook verkrijgbaar in de winkel! Hier een greepje:


Ik hoop van harte dat ik jullie wat ideetjes kon geven vandaag.
Een mooie dag toegewenst aan iedereen.

Liefs uit Brugge
Isabelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten