Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

dinsdag 14 juli 2020

Spelen met Speckled Egg, nieuwe distress kleur

Hallo iedereen

Zoals je misschien wel weet komt Tim Holtz uit met nieuwe distress kleurtjes.
Het eerste is Speckled Egg.

Een kleur die helemaal mijn ding is, ik vind het buitengewoon prachtig een hele mooie aanvulling in de collectie.



In deze kaart gebruikt ik de gewone distress inkt, de oxide en de glaze.

Zo zie je maar dat je perfect met 1 kleur een leuke achtergrond kan maken.
Hoe ging ik te werk?
Je neemt aquarel papier.  Doe je inkt pad ( de gewone, geen oxide) op je craft sheet en vernevel met water.  Neem de kleur op, droog en neem nog meer kleur op. 
Met de super toffe veelzijdige stempels van Marlene 
stempelde ik een boordje helemaal rechts met distress Speckled Egg.


Helemaal links op de kaart nam ik een stencil en gaf wat kleur nu met de distress oxide Speckled Egg.


De bloem (Art by marlene n°5) in de rechter bovenhoek is gestempeld met de oxide ink ( speckled egg ) en afgewerkt met de glaze ( speckled egg), zie je hoe mooi hij uitkomt?  Tof he. 


 Allemaal dezelfde kleur maar in een ander medium waardoor je oneindig kan variëren. 
De kaart 14 x 14cm gesneden, waardoor ik net een strip had om van tekst te voorzien, zo paste hij ook weer compleet.
De boord is afgewerkt met Vintage photo distress en oxide.


De Okapi is gemaakt bij Cart 'n scrap art, zie eens hoe mooi hij is met de leuke details.  Deze kaart is speciaal gemaakt voor een tof vriendje van m'n jongste dochtertje.


Veel plezier
Liefs
Isabelle

4 opmerkingen: