Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

dinsdag 28 juli 2020

Studio Light: grunge collection



Hallo allemaal

Ook dit is eentje die in de lock down tot stand gekomen is.
Doordat het bleef liggen is het in heel wat laagjes opgebouwd.  
Dat is dan weer een voordeel (knipoog).


Ik nam aquarel papier en gaf dit een laagje turquoise met de Dina wakley acryl verf.
Goed drogen voor je aan de volgende laag begint.  De volgende laag is een crackle medium. Je doet een laagje mooi in 1 richting en relatief snel over je verf.  Laat dat drogen tot het in droog is. 
Toen nam ik "Sand" uit het gamma acryl verfjes van Dina Wakley en ging er terug over mooi in 1 richting.  Even geduld en dan zie je het resultaat, de kraakjes beginnen zich te vormen.  Eigenlijk een beetje chemie, wat wel leuk is.


Wat je links ziet is nog iets anders.
Ik nam een stukje rijstpapier en stempelde er met archival een leuke grunge stempel van studio light op deze was nr345, maar je kan gelijk welke gebruiken uit de reeks.
Goed laten drogen.


Terwijl ging ik weer verder op m'n ondertussen droge gecrackelde ondergrond.  
Ik nam een stencil die woordjes bevat en zette hier en daar een woordje op met Distress Oxide 'hikory smoke'.

De volgende stap is wat structuur aanbrengen.  Dit deed ik met een stencil en structuurpasta.  Maar slechts op 2/3 van het kaartje.  Terug mooi laten drogen.

Ondertussen is het rijstpapier droog.  Nu scheur je aan de rechterzijde het te veel aan papier weg.  En je kleeft dit links op je reeds mooie achtergrond.  
De bolletjes die ik aanbracht met structuurpasta gaf ik ook nog wat kleur met distress inkt.  Tekst is uit een label boekje
Met een 3 in 1 pons van Vaessen maakte ik er een label van.  Hele goeie en toffe ponsen.  Je kan er drie maten van tags mee maken. Een aanrader!
Om de tag wat beter te laten uitkomen kreeg hij nog wat zwart papier onderaan en links.

Basis kaart is donker bruine cardstock, De gears zijn gemaakt met een embossing folder van Sizzix en bewerkt met distress oxide vintage photo. Tekst om uit een boekje van studio light met heel wat teksten
Wat lint aan de tag en dit was het.

Ik maakte ook nog een tweede model en die wijkt maar lichtjes af met de accentjes.  Een gear uit de woodcollection, Hemp cord van vaessen die ik ontfrutseld heb tot drie draadjes en deze op gekleefd. 



Vele groetjes uit Brugge
Isabelle



Geen opmerkingen:

Een reactie posten