Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 12 juni 2014

Zeg nooit meer zomaar "restje"...

Welkom op ons blog.

Maandenlang heb ik gezocht naar een goede manier om mijn restjes cardstock te bewaren. Zodat ik ze snel en makkelijk kon verwerken. Na enkele verschillende manier te hebben uitgetest is voor mij de gemakkelijkste manier om de restjes per kleur in mapjes te bewaren en al deze mapjes gaan dan weer bij elkaar in een grotere map. Ik was blij, want eindelijk waren mijn restjes netjes op orde en weer klaar voor gebruik.

Maar de restjes bleven liggen en werden zelden of nooit aangeraakt. Zo zonde van al dit mooie papier. Dus stond ik voor een volgende uitdaging, wat te doen met die zo mooi gesorteerde restjes....

Na wat surfen op het net kwam ik uit bij een soort mallen die voor mij nieuw waren. De Blueprints van Die namics/My favorite things. Ik heb er enkele aangeschaft en ging aan de slag. Ik voelde de volgende verslaving al komen. Ik moet meer van deze mallen. Ondertussen zijn er 16 verschillende Blueprints op de markt.





Je kan ze allemaal bekijken op de deze website http://www.mftstamps.com/die-namics/Blueprints

Ik ben aan de slag gegaan met blueprints 8 en 11. Ook 9 ligt klaar in mijn hobbykamer om hiermee aan de slag te gaan. Je kan deze 3 mallen ook vinden in onze webwinkel, maar uiteraard zijn ze allemaal te bestellen indien je interesse hebt in een andere. Er gaan zeker meer van deze mallen komen.

http://www.cartnscrapart.eu/nl/41-my-favorite-things

 





Wat ik vooral fijn vind aan deze mallen is dat ze gewoon eindeloos veelzijdig zijn. Ze kunnen perfect voor kaarten, kunnen een mooie aanvulling zijn voor albums, prachtig om al die kleine accentjes te gebruiken op lay outs.  De mogelijkheden zijn eindeloos. In 1 verpakking zitten zoveel mallen dat je eindeloos kan variëren. Er zit ook telkens een mal bij om een leuke kaartbasis te maken, maar dit kan net zo goed dienen om te verwerken op een lay out of in een album. Kortom ik ben nog lang niet uitgespeeld met deze mallen. Wat ook voor mij heel belangrijk is, het papier valt werkelijk uit te mallen na het snijden, wat een fijne kwaliteit om mee te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten