Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 2 augustus 2018

Lawn Fawn: Plan on it

Hallo lieve blog lezers
 
wat fijn dat jullie er terug bij zijn.
 
Vandaag ging ik aan de slag met een setje dit bedoeld is om te gebruiken in je planner.
Al snel kreeg ik wat ideeën om deze leuke mini stempeltjes te verwerken in kaartjes.
 
 
 
 
 
Voor het eerste kaartje greep ik in m'n restjes lade waar ik stukjes cardstock in bewaar als schatten. Eerst je papier antistatisch maken door erover te gaan met een antistatisch kussentje, zo heb je niet overal op je papier ongewenst embossing poeder.
 
 
Daarop stempelde ik wat van die leuke figuurtjes met wow embossing inkt kussen ( of versamark) en bestrooide het met witte embossing poeder.  Daarna nam ik m'n circkel pons en ponste de figuurtjes uit.
 
 
De kaart basis is vierkant en daarvan maakte ik een cirkel kaart, door er een cirkel mal op te leggen maar je moet met 1 iets rekening houden, je kaart moet aan elkaar blijven hangen.  Dus daarom moet je de cirkel mal zodanig leggen dat hij bovenaan een vouw  bewaart, zie foto.
 
 
Daarna is het kleef werk om alles op z'n plaats te zetten.  Een tekstje maakt het geheel af.
 
Voor het tweede kaartje kwam ik op het idee om te werken met stroken en distress inkt.
Met een potlood zette ik om de 2 cm een markering aan beide kanten.  Zo kan je gemakkelijk afplakken.
 
Je plakt zodanig af zodat je de strook ertussen kan voorzien van inkt met een blending tool.
Dan stempelde ik telkens met de zelfde kleur als de strook de figuurtjes erop.  Ik stempelde wel telkens 2 maal over elkaar.
Hier en daar nog een likje spectrum noir glitter, een zwarte kaart basis en klaar is kees.
 
 
 
 
 
 
Voor nummertje drie had ik een vaag idee om een aquarel effect te bekomen.
Figuurtjes stempelen met of zonder stempelhulp, maar ik raad in dit geval wel een stempeltool aan doordat het zo'n kleine figuurtjes zijn en je snel een mini stukje te kort stempelt.
 
 
Dan met dezelfde kleuren als van kaartje twee ingeschilderd hier en daar.  Het hartje kreeg een laagje glaze van nuvo.
Het paneeltje gemat op design papier van lawn fawn.  Kaart basis is het kraft cardstock van crafters companion.
 
 
Ik hoop van harte dat jullie genoten van deze nieuwe inspiratie kaartjes.
 
Lieve groetjes uit Brugge
Isabelle
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten